BREITLING HAR INTRODUCERET DE NYE 2022 NAVITIMER BREITLING HAR INTRODUCERET DE NYE 2022 NAVITIMER

Da Breitlings legendariske ur fylder 70 år, løfter brandet sløret for en re-designet kollektion, der viser dristige farver, forbedret styling – og klar utrolige rejser.

I 70 år har Breitlings originale pilot-ur været elsket af piloter og ur-entusiaster. Båret af en astronaut i rummet og de største stjerner på Jorden, er det Breitlings mest ikoniske ur. Nu ærer Breitling legenden med introduktionen af ​​en ny Navitimer, der fanger dens mest klassiske funktioner, mens den forbedrer dem med moderne raffinementer.

"Vi kaster ikke let med udtrykket 'ikon' rundt," siger Georges Kern, CEO for Breitling. "Navitimer er et af de mest genkendelige ure, der nogensinde er lavet. Det er på samlerlister over de bedste ure nogensinde. Det, der begyndte som et værktøj for piloter, og har betydet noget dybtgående for hver enkelt person, der har haft dette ur med på deres personlige rejse."

Breitling Navitimer 46 B01 - 2022

DE FACTO PILOTENS UR

Ikke engang dens opfinder kunne have forudsagt fænomenet Navitimer ville blive. I 1952 udviklede Willy Breitling en armsbåndsur med kronograf med en cirkulær glideregel, der ville give piloter mulighed for at udføre alle nødvendige flyveberegninger. To år senere annoncerede Aircraft Owners and Pilots Association (AOPA), den største flyverklub i verden, designet som dets officielle ur. Foreningens vingede logo blev udsmykket klokken 12, og "navigationstimeren" - eller Navitimer - blev født.

Navitimer voksede sammen med den spirende civile luftfartsindustri. Elsket af flyselskabets kaptajner og flyentusiaster, kom den endda ud i rummet på astronaut Scott Carpenters håndled i 1962 som et 24-timers ur til at fortælle dag fra nat. Og det var ikke kun piloter, der blev tiltrukket af urets uimodtagelige æstetik. Datidens berømtheder, såsom Miles Davis, Serge Gainsbourg, Jim Clark og Graham Hill, var hengivne, hvilket beviste, at Navitimer havde stil såvel som funktion.

EN UDVIKLING I BREITLINGS SIGNATUR MODERNE-RETRO STIL

For at skabe den nye Navitimer bevarede Breitling de mest genkendelige aspekter af ikonets designkode. På afstand er dette umiskendeligt en Navitimer med dens runde kasse, baton visere, trio af kronogrsubdials og indskårne bezel for let greb. På tæt hold kommer dens moderne raffinementer dog højt og tydeligt igennem.

Et fladt og kuppelformet glas skaber illusionen af ​​en mere kompakt profil. Skiftende polerede og børstede finish giver metalelementerne en skinnende, men dog diskret udtryk. En slankere silhuet på den oscillerende vægt forbedrer den åbne bagsidevisning af den COSC-certificerede Breitling Manufacture Caliber 01. Dette urværk er understøttet af en fem-års garanti, giver cirka 70 timers gangreserve og gør det muligt for brugeren at ændre datoen - nu synlig gennem et diskret vindue i subdial klokken 6 - til enhver tid.

Uret kommer i en række forskellige størrelser (46, 43 eller 41 mm), to urkassematerialer (rustfrit stål eller 18 karat rødguld) og et udvalg af remme (semi-skinnende alligator eller syv-rækket lænke). Skiven kan vælges  i moderne farver i nuancer af blå, grøn og kobber. Og hvis der er en em del af designet, der helt sikkert kan vække nostalgi, er det tilbagevenden af ​​AOPA-vingerne til deres oprindelige position klokken 12.

TIL REJSEN, AT FEJRE HVAD, DER RØRER OS

I dag, efter 70 år, er Navitimeren gået videre end at være et værktøj, der bruges af piloter til at navigere deres kurs. Det er blevet et symbol for dem, der planlægger deres personlige rejser gennem livet.

Breitling fejrer denne betydning i en ny kampagne, NAVITIMER—FOR THE JOURNEY, med Navitimer Squad, der består af basketball-superstjernen Giannis Antetokounmpo, American Ballet Theatre hoveddanser Misty Copeland og luftfartspioneren og opdagelsesrejsende Bertrand Piccard. Hvert medlem har været på en utrolig rejse for at nå dertil, hvor de er i dag, på toppen af ​​deres felter. Hver enkelt har udstukket en kurs og holdt sig på den gennem ren og skær beslutsomhed. Og hver enkelt er på vej til at nå deres næste sæt af ambitioner. Ved at bruge kraftfulde billeder og holdmedlemmernes egen fortælling kommer kampagnen til kernen af ​​disse bevægende rejser.

"Dette projekt betyder meget for mig, fordi det ikke kun fejrer, hvor jeg var i livet, men hvor jeg kom fra, og hvor jeg skal hen," siger Misty Copeland. ”Der er en absolut parallel mellem at navigere mod en fysisk destination og at navigere mod visionen om, hvor du vil være i livet. Du vil se det tema komme igennem i disse tre historier."

Navitimeren er kommet langt siden Willy Breitling første gang udarbejdede sin idé til et håndledsbåret flyveværktøj. Dette redesign, med dets fokus på farve, styling og inklusiv appel, markerer en ny fase i Navitimers rejse, en der blander Breitlings moderne æstetik og værdier med dens historiske urmager savoir faire for at skabe en opdateret identitet for det ikoniske ur, der startede det alle.

Credit: breitling.com

 

popular-article
CARTIER TANK MUST
popular-article
OCTO FINISSIMO PERPETUAL KALENDER, DEN SYVENDE VERDENSREKORD
popular-article
BALLON BLEU DE CARTIER UR: EN NY VISION AF RUNDHED
popular-article
TAG HEUER AQUARACER REBORN
popular-article
Med fire nye Nautilus-modeller præsenterer Patek Philippe en ny fortolkning af afslappet elegance.