BREITLING
Læs historienBreitling er i dag et af de stærkeste og mest anerkendte schweiziske prestigemærker overhovedet. Breitling har fra at være et foretrukket valg blandt piloter og kunder med interesse for mere specielle ure ændret sig til nu at appellere til alle med sans for den gennemførte kvalitet og den nødvendige økonomi. I centrum af denne succes står en stærk forankring i den schweiziske urmagertraditions centrale kernedyder, præcision og pålidelighed.
Breitling blev grundlagt af Leon Breitling i 1884 som et urmagerværksted med speciale i fremstilling af kronografer og præcisionsinstrumenter til videnskabelige
formål, og denne fornemme arv er forblevet grundlaget for Breitlings videre urproduktion. Breitling er nemlig det eneste af de store urmærker i Schweiz, der lader samtlige deres urværker underkaste en ekstern chronometertest af det uafhængige institut C.O.S.C., inden urene får lov til at forlade
værkstederne. Da kun 3% af samtlige ure fremstillet i Schweiz består denne test, vidner dette ikke blot om Breitlings ufravigeligt høje kvalitetskrav, men også om en dyb respekt for firmaets værdigrundlag, nemlig at kunne skabe præcise og pålidelige instrumenter til professionel brug.
Firmaets øje for detaljer bliver åbenbart for alle, når blikket falder på designet og de håndsamlede lænker, der hører til blandt de allerbedste på markedet, og det tilføjer urene en ekstra og meget værdsat dimension - de bliver af begge køn i højere grad betragtet også som et smykke.
Blandt de mange modeller fremtræder den klassiske Navitimer efter
mere end 50 års produktion som det elegante luksusur, mens eksempelvis Chronomat-modellens mere robuste design er blevet det foretrukne all-round ur for mange mænd. Kollektionen rummer også smukke og elegante modeller som Colt og Galactic, ofte foretrukket af
kvinder, der ønsker det karakteristiske Breitling-look med et feminint anstrøg.
Endelig laver Breitling også nogle af verdens mest avancerede elektroniske ure, herunder Aerospace og Emergency.
Breitlings designere er ofte lidt mere dristige med deres nye modeller end de nærmeste konkurrenter og netop derfor det skridt foran, der gør mærket til markedsførende.